9 Ağustos 2014 Cumartesi

Puantiyeli bebek elbisesi dikimi

elbise
bebek elbisesi
ve sonunda elbisem bitti :) nazar değmesin diye gösteremiyorum üstünde ama çok yakıştığını söyleye bilirim. bebek elbiseleri her ne kadar çok küçük gözüküp kolay olduğu sanılsa da aslında dikimi bir hayli zor. küçük parçaları birleştirmek makinenin dikişini tutturmak çok zor. hele bide benim gibi tüllü elbise dikiyorsanız :) ama tabi bitiminde ortaya çıkan elbiseye bakmaya doyamıyorsunuz :) daha fazla oyalanmadan ben elbisenin anlatımına geçeyim :)




elbise kalıbı
elbise kalıbı
öncelikle kalıpları anlatmakla başlıyorum: ben normalde elbise dikerken kalıp kullanmam ama iş bebek elbisesi olduğu zaman kesinlikle kullanmanızı öneririm. Ölçüleri alırken dikkat edilmesi gereken bazı noktalar var kısaca değinecek olursak eğer; bebeğin ölçülerini alırken normal bir yetişkinin ölçülerinden farklı olarak onun hareketlerini düşünecek şekilde alınmalı kolları daha geniş ve dikişler kollarını acıtmayacak şekilde olmalı ve kesinlikle bezi unutulmamalı oturduğunda eteğinin genişliği ayarlanmış olmalı. benim fikrimi sorarsanız elbisenin altının ve üstünün ayrı olması hem ölçüde hem bolluğu vermede kolaylık sağlayacaktır.

elbise kalıbı
elbise kalıbı






diğer nokta ise elbise giydirilirken kolaylık sağlaması için arkanın iki parça olmasıdır ve kullanacağınız düğmeler giyip çıkarılırken onu çizmeyecek bebek düğmeleri olmalı. düğmelerin önde olması onları daha çekici kılacak ve bebeğin düğmeyi ağzına sokma, kopartma, yutma olasılıkları unutulmamalıdır. ölçüler alınırken bel kollar omuz ve boyun ölçüleriyle kolaylıkla kalıbı oluşturabilirsiniz :)







arka parça
ön parça 
yukarıda gördükleriniz parçaların kesilmiş ve dikilmiş halleri :)
yaka kısımlarının maalesef fotoğrafları yok ancak kabaca anlatacak olursam kuması dörde katladım ve kumaşın yakasına denk gelecek bir tabakla yarım ay çizdim ve daha küçük bir tabakla iç tarafına bir yarım ay daha çizdim katlı tarafların yaka kısımlarına gelecek yerlerini biraz daha yuvarladım ve iki parçayı üst üste diktim. en kolay kısmı etekleri oldu aslında aynı boydaki tülü ve kumaşı aralarda pileler bırakarak üstüne teğerledim ve etekleri de katlayıp bitirdim :) ben çok beğendim umarım sizde beğenmissinizdir:)







Hiç yorum yok:

Yorum Gönder